۲۴ اسفند

پیشنهادهای ساده برای داشتن فعالیت بدنی در تعطیلات

یکی از بهانه های اصلی برای ورزش نکردن، کمبود وقت است اما شما زمانی که در تعطیلات هستید، مقدار زیادی زمان برای شانه خالی نکردن از ورزش دارید.

به گزارش آوای سلامت به نقل ازnhsتعطیلات در واقع یک فرصت طلایی برای فعالیت بدنی هر چه بیشتر است و مهمترین نکته این است که ورزشی را انتخاب کنید که از انجام آن لذت ببرید و کسل نشوید. شما می توانید علاوه بر انتخاب ورزش هایی مانند شنا، دوچرخه سواری، قایق رانی و … فعالیت های زیر را به لیست کارهای روزانه خود اضافه کنید تا تناسب اندام تان در تعطیلات حفظ شود.

بعد از مصرف یک وعده غذایی کامل، یک پیاده روی دست جمعی به مدت ۲۰ دقیقه را با اعضای خانواده تجربه کنید. این پیاده روی هم کالری سوز است و هم به هضم غذا کمک می کند.

در هنگام استفاده از گوشی موبایل به جای نشستن، راه بروید.

بازی های ویدئویی که شما را تشویق به فعالیت بدنی، وزنه زدن، پیلاتز و یا یوگا می کند را انتخاب کنید.

برای خرید، اتومبیل خود را دور از مقصد پارک کنید، و یک مسافت نسبتا طولانی را پیاده بروید.

به جای آسانسور از پله استفاده کنید تا ۱۰ برابر بیشتر کالری بسوزانید. جالب است بدانید که یک فرد ۱۵۰ پوندی، هنگام بالا رفتن از پله ۱۰ کالری می سوزاند و استفاده از آسانسور تنها ۱.۵ کالری می سوزاند.

اگر شما در حال پرواز در طول تعطیلات هستید، می توانید زمان های بین پرواز را به برخی فعالیت های بدنی و پیاده روی اختصاص دهید. حتی در طول زمان پرواز نیز می توانید در راهروی هواپیما بعد از هر یک ساعت، چند قدم بزنید.

اگر در یک روز در ساعتی که همیشه به سالن ورزشی می‌ رفتید باید به مهمانی بروید، می ‌توانید آن روز یک ساعت زودتر از خواب بلند شوید و به پیاده‌ روی یا دویدن آرام بپردازید.

توجه داشته باشید از هر موقعیت و مکانی می‌توانی برای ورزش کردن استفاده کرد چه در مسافرت باشید، چه در خانه چه در طبیعت باشید چه در فروشگاه، می ‌توانید به ورزش کردن ‌تان ادامه دهید. یک جفت کفش مناسب برای دویدن یا پیاده ‌روی یک جفت جوراب تمیز و چند وزنه سبک به همراه خود داشته باشید تا از هر فرصت مناسب برای انجام فعالیت جسمی استفاده کنید.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *