۱۹ اسفند

چطور یک نان سالم و کم کربوهیدات انتخاب کنیم؟

نان یکی از مهم ترین بخش های سبد غذایی ماست و با کمک آن می توانیم انرژی مورد نیاز بدن مان را تامین کنیم. در این میان برای کسانی که می خواهند میزان کربوهیدرات کمتری مصرف کنند، انتخاب نوع نان اهمیت زیادی دارد.

به گزارش آوای سلامت به نقل ازaboutالبته قرار نیست کسانی که به دنبال رژیم غذایی کم کربوهیدرات هستند، نان را از سبد غذایی خود به طور کامل حذف کنند بلکه باید تنها به دنبال نان های کم کربوهیدرات باشند.

چرا با خوردن نان قند خون افزایش می یابد؟

دانه های گندم عمدتا حاوی نشاسته هستند و نشاسته از رشته طولانی از قند ساخته شده است. مولکول های نشاسته شروع به شکستن توسط آنزیم های موجود در بزاق می کنند. نشاسته با ورود به بدن به قند تبدیل می شود و البته استثنا هم وجود دارد و آن نوع نان انتخابی است.

اگر شما به دنبال شمارش کربوهیدرات هستید، برچسب بسته های نان را بخوانید تا متوجه شوید چه میزان کربوهیدرات از طریق نان انتخابی تان دریافت خواهید کرد.

نان نازک انتخاب کنید. بدیهی است نان کوچک تر یا نازک تر دارای کربوهیدرات کمتری است. با این حال مراقب انتخاب نان های نازک بسیار متراکم باشید چون نشاسته بیشتری دارند.

نان پرفیبر انتخاب کنید. به ازای هر ۱۰ گرم کربوهیدرات، باید حداقل یک گرم فیبر در نان وجود داشته باشد. اگر در یک برش از نان، ۳۰ گرم کربوهیدرات موجود باشد، آن برش باید ۳ گرم فیبر داشته باشد.

نان های دانه دار انتخاب کنید.

سراغ نان های با پروتئین بالا بروید. برخی از انواع نان دارای گلوتن گندم به جای غلات کامل است. گلوتن بخشی از پروتئین گندم است.

از نان هایی که چربی غیر اشباع دارند، خودداری کنید. غلات سبوس ‌دار دارای چربی ‌های سالم است اما بعضی از تولید‌کنندگان نان چربی‌ های غیراشباع در قالب روغن‌ های هیدروژنه شده به آن می ‌افزایند.

 

1 دیدگاه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *