۱۹ اسفند

۵ شیوه آسان برای تامین ویتامین دی روزانه

در مورد دریافت ویتامین دی یک مشکل وجود دارد و آنهم این که این ویتامین در تمام مواد غذایی یافت نمی شود.

به گزارش آوای سلامت به نقل ازmsnدر حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه قرار گیری روزانه در معرض نور خورشید، به اندازه کافی ویتامین دی را جذب بدنتان می کند. اما این میزان قرارگیری در معرض آفتاب برای همه قاعدتا امکان پذیر نیست. این در حالی است که برای تقویت استخوان ها، کاهش خطر ابتلا به آلزایمر و افسردگی، موثر است. امروزه در مورد نحوه دریافت مکمل های ویتامین دی در افراد سالم بحث هایی وجود دارد ولی جذب این ویتامین از طریق برخی غذاهای غنی از آن راه خوبی برای جبران فقر ویتامین دی است.

ماهی آزاد: ماهی های چرب یکی از بهترین منابع غذایی سرشار از ویتامین دی هستند. هر سه اونس فیله ماهی حدود ۴۵۰ واحد ویتامنی دی دارد و این در حالی است که به گفته کارشناسان بدن باید در روز حداقل ۶۰۰ واحد از این ویتامین را مصرف کنند.

تخم مرغ: به خصوص زرده آن حاوی ویتامین دی به میزان زیاد است و تقریبا ۳۰ درصد از میزان نیاز روزانه به ویتامین دی را برطرف می کند.

شیر غنی شده: تقریبا هر هشت اونس از شیر گاو حداقل ۱۰۰ واحد ویتامین دی دارد. برخی از انواع شیر برنج و شیر سویا با این ویتامین غنی شده اند و در هنگام خرید باید به برچسب آنها دقت کنید.

غلات غنی شده: انواع غلات سرد و گرم غنی شده با ویتامین دی وجود دارند که مصرف هر وعده از آنها چیزی حدود ۳۰۰ واحد ویتامین دی به بدن می رساند.

آب پرتقال غنی شده: بسیاری از مارک های آب پرتقال مانند شیر با کلسیم یا ویتامین دی غنی شده اند. این در حالی است که یک لیوان آب پرتقال طبیعی نه تنها یک قرص ویتامین است، بلکه حتی می ‌تواند به اندازه یک مکمل موثر و مفید باشد. بسیاری از مردم از شیرهای غنی شده از ویتامین دی استفاده نمی‌ کنند اما اغلب آنها به هنگام صبح یک لیوان آب پرتقال مصرف می ‌کنند.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *